Vyn av en tomt i en interaktiv tomtkarta där ett hus, garage och flera 3D modeller har placerats ut

Pressmeddelande - 2024-01-15 9:30

Ny plattform ska hjälpa privatpersoner att förverkliga sina husdrömmar

70% av alla svenskar vill bo i småhus - trots detta står småhusbyggandet endast för 20% av det totala byggandet. En stor anledning till detta är byggprocessens komplexitet vilket ofta hindrar familjer från att bygga hus. Detta vill Devolv förändra genom en ny kostnadsfri plattform som gör det lätt för privatpersoner att kickstarta sina byggprojekt.

Med hjälp av bolagets plattform kan användare:

• Söka bland alla Sveriges fastigheter och se deras husdrömmar ta form i ett kartverktyg.

• Lägga till 3D-modeller av nyckelfärdiga hus, göra mätningar, se skuggor, och skapa skisser i ett interaktivt kartverktyg.

• Få tillgång till viktig information om tomters förutsättningar såsom data om markförhållanden från SGU.

• Samarbeta i projekt med vänner och få hjälp i realtid av säljare av nyckelfärdiga hus.

Jonas Bergbom, VD och medgrundare av Devolv kommenterar:

“Vi är jätteglada över att äntligen kunna lansera Devolv. Vi startade bolaget precis innan konjunkturen skapade chockvågor i branschen. Det har varit tufft att utveckla något nytt i dessa tider, men samtidigt har vi mött många familjer och aktörer som fått oss se den enorma potentialen som finns för att öka bostadsbyggandet. Därför ser vi nu fram emot att kunna hjälpa fler familjer förverkliga sina husdrömmar.”

Avatarbild för presskontakt

Jonas Bergbom